Reaktywny Prowadzący to coroczny plebiscyt organizowany przez Samorząd Studencki Wydziału Chemicznego Politechniki Wrocławskiej, którego celem jest wyróżnienie najlepszych dydaktyków naszego Wydziału!
To wyjątkowa inicjatywa, dzięki której studenci mogą wyrazić uznanie i wdzięczność wobec osób, które z pasją dzielą się wiedzą, inspirują do nauki i wspierają rozwój młodych chemików.
Najlepsi dydaktycy wybierani są w trzech kategoriach:
Katalizator wiedzy
Nagroda dla prowadzących, których zaangażowanie w prowadzenie zajęć jest niezwykłe, a pasja, z jaką przekazują wiedzę, inspiruje i motywuje studentów do nauki. Tacy dydaktycy wykorzystują różnorodne metody nauczania i angażujące techniki, które sprawiają, że zajęcia stają się wyjątkowo interesujące i efektywne. Dzięki nim nawet najbardziej skomplikowane zagadnienia chemiczne stają się zrozumiałe, a studenci zyskują nie tylko wiedzę, ale i entuzjazm do dalszego zgłębiania tematu.
Pozytywny elektron
Ta nagroda przyznawana jest wykładowcom, którzy wnoszą na zajęcia pozytywną energię i dbają o stworzenie przyjaznej, wspierającej atmosfery. „Pozytywny Elektron” to dydaktyk, który potrafi zbudować wyjątkowe relacje ze studentami, dzięki czemu zajęcia stają się miejscem sprzyjającym otwartemu dialogowi, zrozumieniu i współpracy. Dzięki nim nauka staje się nie tylko obowiązkiem, ale również przyjemnością.
Izotop innowacji
W tej kategorii doceniamy wykładowców, którzy wykraczają poza standardowe obowiązki dydaktyczne i angażują się we współpracę ze studentami również poza regularnymi zajęciami. „Izotop Innowacji” to prowadzący, który wspiera studentów w ich rozwoju naukowym, współpracując z kołami naukowymi oraz przy projektach badawczych i innych inicjatywach akademickich.
Laureaci edycji 2025
W tegorocznym plebiscycie tytuły Reaktywnych Prowadzących otrzymali:
-
Katalizator wiedzy – dr hab. inż. Maja Wełna, prof. uczelni
-
Pozytywny elektron – dr inż. Katarzyna Helios
-
Izotop innowacji – dr hab. inż. Agata Łamacz, prof. uczelni

Serdecznie gratulujemy wszystkim laureatom i dziękujemy studentom za udział w głosowaniu! Plebiscyt Reaktywny Prowadzący co roku przypomina nam, że chemia to nie tylko nauka, ale też relacja – między ludźmi, pomysłami i pasją do odkrywania.