Wydział Chemiczny

Praktyki studenckie

Aktualności

Uwaga! - zmiana Regulaminu praktyk i nowe dokumenty

14.10.2024

Oferta płatnych praktyk w B/S/H https://www.pracuj.pl/praca/platne-praktyki-w-obszarze-nieruchomosci-i-ochrony-srodowiska-wroclaw-zmigrodzka-143,oferta,1003656208

26.09.2024

Szanowni Państwo,

W związku z bliskim rozpoczęciem roku akademickiego 2024/2025, informuję, że:

  • wszystkie sprawy dotyczące praktyk zawodowych proszę załatwiać w terminach konsultacji, które są przewidziane we wtorki i czwartki w godzinach 13.00-15.00 (pok. 205, bud. C-6);
  • poniżej znajdziecie Państwo harmonogram terminów składania dokumentów związanych z rozliczeniem się z odbytych praktyk zawodowych zrealizowanych w wakacje:

L.p.

Kierunek studiów Termin
1. Inżyniera Chemiczna i Procesowa; Inżyniera i Chemia Materiałów 03 i 08.10.2023
2. Biotechnologia 10 i 15.10.2023
3. Chemia i Analityka Przemysłowa 17 i 22.10.2023
4. Technologia Chemiczna 24 i 29.10.2023

UPRZEJMIE PROSZĘ STUDENTÓW O DOSTARCZANIE DOKUMENTÓW ZGODNIE Z HARMONOGRAMEM!

W celu rozliczenia praktyk należy dostarczyć następujące dokumenty (dostępne w zakładce: https://wch.pwr.edu.pl/studenci/praktyki-studenckie/dokumenty):

sprawozdanie z praktyk (zał. 8) - w przypadku praktyki obowiązkowej: 2-3 strony, w przypadku praktyki dodatkowej: 1/2 strony, sprawozdanie powinno zawierać szczegółowy plan praktyk, który Państwo realizowaliście, podpisany przez opiekuna praktyk i podbity przez firmę,

ocena/zaświadczenie od pracodawcy (formularz oceny praktykanta, zał. 6) w przypadku praktyki obowiązkowej lub zaświadczenie o odbyciu praktyki dodatkowej (zał. 7) w przypadku praktyki dodatkowej),

- wypełniony danymi studenta formularz oceny końcowej (ocena końcowa, zał. 9) - tylko praktyka obowiązkowa.

Przypominam również o konieczności dostarczenia oryginału porozumienia podpisanego przez firmę (jeżeli do tej pory nie został dostarczony) wraz z dokumentami rozliczeniowymi.

Dodatkowo, proszę pamiętać o dostarczeniu z dokumentami rozliczeniowymi programu szczegółowego praktyk potwierdzonego przez opiekuna i zrealizowanego przez Państwa.

Przypominam studentom ostatniego semestru studiów I stopnia (inżynierskich) o obowiązku zapisania się na kurs „Praktyki zawodowe”. Jeżeli praktyki rozliczone były wcześniej, ocena za kurs zostanie wpisana przeze mnie do końca semestru, w którym student zapisany jest na kurs. Gdyby ocena się nie pojawiła do końca listopada, proszę o kontakt w celu wyjaśnienia sprawy.

Przypominam, że student może także wnioskować o zaliczenie pracy zawodowej lub działalności gospodarczej za obowiązkową praktykę zawodową. W tym celu należy przedłożyć wniosek o uznanie pracy zarobkowej (zał. 3) oraz sprawozdanie (zał. 8) i opinię od pracodawcy (zał. 6).

W związku z pytaniami, co powinno być zawarte w sprawozdaniu z praktyki obowiązkowej informuję, że należy opisać po kolei, czym się Państwo zajmowali na praktykach, jakie zadania wykonywali, w jakim zakresie został zrealizowany ramowy program praktyk (załącznik do Porozumienia), jaka wiedza, umiejętności i kompetencje ze studiów przydały się Państwu w trakcie praktyk, jakiej wiedzy, jakich umiejętności i kompetencji społecznych nabyli Państwo w trakcie realizacji praktyk.

Wg karty przedmiotu powinny to być następujące efekty uczenia się:

Z zakresu wiedzy: PEK_W01 – Zna podstawową strukturę organizacyjną firmy, zasady organizacji pracy i podział kompetencji, procedury procesu planowania pracy i jej kontroli. PEK_W02 – Ma wiedzę ścieżki awansu zawodowego.

Z zakresu umiejętnościPEK_U01 – Ma umiejętność pracy indywidualnej i zespołowej. PEK_U02 – Ma umiejętność korzystania ze zdobytej wiedzy do twórczego analizowania i rozwiązywania różnych problemów inżynierskich.

Z zakresu kompetencji społecznych: PEK_K01 – Wyrobienie nawyków zachowania w sposób profesjonalny, przestrzeganie zasad etyki zawodowej i poszanowania różnorodności poglądów technicznych i kulturowych. PEK_K02 – Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną, jest otwarty na wymianę myśli i nowe wyzwania).

Proszę dodatkowo napisać, jak realizacja praktyki wpłynie na Państwa przyszłą karierę. Proszę załączyć również szczegłowy program praktyk potwierdzony przez opiekuna.

Z poważaniem,

dr hab. inż. Izabela Polowczyk, prof. uczelni

Pełnomocnik Dziekana ds. Praktyk Studenckich i Staży

06.06.2024

Zapraszamy do aplikowania o staż w firmie Schattdecor  - więcej informacji w zakładce Oferty praktyk i staży.

 

28.05.2024

Zapraszamy do aplikowania na płatne praktyki letnie w ORLEN - więcej informacji w zakładce Oferty praktyk i staży.

 

24.05.2024

Ogłoszenie o praktykach wakacyjnych

W najbliższe wakacje będzie możliwość odbycia praktyk zawodowych w Instytucie Immunologii i Terapii Doświadczalnej PAN we Wrocławiu dla studentów zainteresowanych poszerzonym programem obejmującym praktyki obowiązkowe oraz nadobowiązkowe - więcej informacji w zakładce Oferty praktyk i staży.

 

16.05.2024 Praktyki letnie w Vita Polymers Poland Sp. z o.o. - wiecej informacji w zakladce Oferty praktyk i staży.

 

22.04.2024

Grupa PCC uruchomila swój program praktyk letnich. Szczegóły pod linkiem. Zapraszamy do aplikowania!

05.04.2024

Mam przyjemność poinformować o rozpoczęciu rekrutacji stażystów do programu Kierunek ORLEN. Aplikacje przyjmowane są do 21 kwietnia w odpowiedzi na ogłoszenia dostępne na stronie www.orlen.pl/kariera.

21.03.2024

PRAKTYKI - Spotkanie z Biurem Karier i pełnomocnikiem dziekana ds. praktyk  studenckich i staży

Serdecznie zapraszamy na spotkanie online z Biurem Karier na naszym Wydziale w najbliższy wtorek 26 marca 2024 o 15:30!

Jeśli zastanawiasz się: jak przygotować się do poszukiwania praktyk? w jaki sposób szukać ciekawych miejsc praktyk? kto może Ci pomóc w znalezieniu interesujących miejsc praktyk?

Dołącz do spotkania z Biurem Praktyk, na którym poznasz odpowiedź na te i inne pytania.

Dodatkowo, w drugiej części spotkania, Pani dr hab. inż. Izabela Polowczyk - pełnomocnik dziekana ds. praktyk studenckich i studenckich przedstawi techniczne aspekty organizacji i zaliczenia praktyk na W3 w semestrze letnim 2023/2024.

12.03.2024

Centrum Badań Jakości (Grupa KGHM) oferuje praktyki dla studentów naszego Wydziału dowolnego kierunku w swoich lokalizacjach w Polkowicach, Głogowie, Lubinie i Legnicy. Osoby chętne proszone są o kontakt mailowy pod adresem: cbj_sek@cbj.kghm.pl

 

11.03.2023

ZASADY ORGANIZACJI PRAKTYK ZAWODOWYCH NA W3 - LATO 2023/2024

(Dotyczy osób, które będą realizować praktyki w semestrze letnim 2023/2024, również w wakacje)

Osoby, które chcą realizować praktyki zawodowe w trakcie semestru i wakacyjne, zachęcam do zapoznania się z ofertą praktyk zamieszczoną w zakładce „Oferty praktyk”, a także do kontaktu i przeszukania bazy Biura Karier. Na dole strony w zakładce „Dokumenty” znajduje się również wykaz firm (Baza firm), w których do tej pory studenci naszego Wydziału realizowali praktyki. Proszę rozpatrzeć również możliwość realizacji praktyk w ramach programu Erasmus+. Taka praktyka będzie również mogła zostać rozliczona jako obowiązkowa praktyka zawodowa. Przypominam, że student może także wnioskować o uznanie pracy zawodowej jako praktyki obowiązkowej.

Praktyki w skrócie:

W pierwszej kolejności proszę zapoznać się z Regulaminem praktyk i dokumentami, niezbędnymi do rozpoczęcia a później rozliczenia praktyk obowiązkowych i dodatkowych (dostępne w zakładce „Dokumenty”).

  1. Student znajduje firmę, w której będzie realizować praktyki zawodowe.
  2. Wypełnione elektronicznie Porozumienie (załącznik 4) o organizacji praktyk (2 egzemplarze) i Skierowanie (załącznik 5) należy przekazać do Pełnomocnika w celu akceptacji i podpisu w terminie konsultacji. W zakładce „Dokumenty” znajduje się wzór Porozumienia i Skierowania z instrukcją wypełniania (proszę  z nich korzystać, bo są tam już wprowadzone wszystkie dane ze strony Uczelni). Na prośbę mailową studenta do Pełnomocnika udostępniana jest również wersja angielskojęzyczna Porozumienia. Porozumienie może również najpierw podbić i podpisać firma, a student przekazuje je do Pełnomocnika. Podpisane przez Pełnomocnika Porozumienie i Skierowanie student przekazuje do firmy. Porozumienie musi zostać obustronnie podpisane przed rozpoczęciem praktyk. Niektóre firmy proponują swój wzór Porozumienia o organizacji praktyk (lub modyfikacje naszego wzoru). Proszę pamiętać, że taki wzór musi zostać przeprocedowany przez radców prawnych na Uczelni, więc należy go przesłać dużo wcześniej do Pełnomocnika w celu dalszego procedowania.
  3. Integralną częścią Porozumienia jest Ramowy Program Praktyk (załącznik 2). Jeśli firma nie akceptuje któregoś punktu programu (nie ma możliwości jego realizacji w firmie), firma może zaproponować zmienioną wersję ramowego programu praktyk.  

W przypadku praktyk odbywających się na Uczelni porozumienie podpisuje i podbija Kierownik Katedry w miejscu „firma”. Zwracam Państwa uwagę, że praktyka realizowana na Wydziale Chemicznym PWr jest niżej punktowana niż praktyka w firmie i jest rozwiązaniem "awaryjnym" (Kryteria oceny praktyki zawodowej – Załącznik 10 do Regulaminu). Nie ma również zgody na realizację praktyk obowiązkowych w trakcie realizacji badań do pracy dyplomowej.

  • Proszę pamiętać o ubezpieczeniu NNW na czas praktyk, które jest obowiązkowe.
  • Po zakończeniu praktyk należy do miesiąca po ich zakończeniu dostarczyć osobiście dokumenty rozliczeniowe z praktyk. Jeśli są to praktyki realizowane w wakacjedokumenty rozliczeniowe dostarczacie Państwo w październiku (zgodnie z harmonogramem dla kierunków). Niezbędne do rozliczenia dokumenty należy pobrać ze strony (zakładka „Dokumenty”).

Dokumenty niezbędne do rozliczenia praktyk obowiązkowych to:

  • Sprawozdanie z praktyk (wzór – załącznik 8); sprawozdanie (2-3 strony maszynopisu standardowego, wydruk dwustronny) powinno być potwierdzone przez firmę i zawierać szczegółowy plan praktyk, który Państwo realizowaliście, podpisany przez opiekuna praktyk i podbity przez firmę (Informacje nt. szczegółów zawartości Sprawozdania – poniżej).
  • Opinia o praktykancie wystawiana przez firmę (formularz oceny praktykanta – załącznik 6)
  • wypełniony danymi studenta Formularz oceny końcowej (załącznik 9).

W przypadku praktyki dodatkowej:

  • Sprawozdanie (wzór – załącznik 8); (max. 1 strona maszynopisu standardowego) potwierdzone przez firmę.
  • Zaświadczenie o odbyciu praktyki dodatkowej (załącznik 7).
  1. Student powinien zapisać się na kurs „Praktyka zawodowa” na ostatnim semestrze studiów już po zrealizowaniu praktyk. Ocenę z kursu wystawia Pełnomocnik na podstawie dostarczonych przez studenta dokumentów rozliczeniowych. Ocenę z praktyk zrealizowanych i rozliczonych jeszcze przed ostatnim semestrem Pełnomocnik wpisuje w semestrze, w którym student zapisał się na kurs „Praktyka zawodowa”.

sprawozdaniu z praktyki obowiązkowej należy opisać po kolei, czym się Państwo zajmowali na praktykach, jakie zadania wykonywali, w jakim zakresie został zrealizowany ramowy program praktyk (załącznik do Porozumienia), jaka wiedza, umiejętności i kompetencje ze studiów przydały się Państwu w trakcie praktyk, jakiej wiedzy, jakich umiejętności i kompetencji społecznych nabyli Państwo w trakcie realizacji praktyk (wg karty przedmiotu powinny to być następujące efekty uczenia się: z zakresu wiedzy: PEK_W01 – Zna podstawową strukturę organizacyjną firmy, zasady organizacji pracy i podział kompetencji, procedury procesu planowania pracy i jej kontroli. PEK_W02 – Ma wiedzę ścieżki awansu zawodowego. Z zakresu umiejętności: PEK_U01 – Ma umiejętność pracy indywidualnej i zespołowej. PEK_U02 – Ma umiejętność korzystania ze zdobytej wiedzy do twórczego analizowania i rozwiązywania różnych problemów inżynierskich. Z zakresu kompetencji społecznych: PEK_K01 – Wyrobienie nawyków zachowania w sposób profesjonalny, przestrzeganie zasad etyki zawodowej i poszanowania różnorodności poglądów technicznych i kulturowych. PEK_K02 – Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną, jest otwarty na wymianę myśli i nowe wyzwania). Proszę dodatkowo napisać, jak realizacja praktyki wpłynie na Państwa przyszłą karierę. Proszę załączyć również szczegółowy plan praktyk potwierdzony przez opiekuna.

Wszystkie sprawy dotyczące praktyk zawodowych proszę załatwiać jedynie mailowo oraz w terminie konsultacji (najlepiej po wcześniejszym umówieniu), które są przewidziane we wtorki i czwartki w godzinach 13.00-15.00 (pok. 205, bud. C-6).

Ze względu na okres urlopowy, podpisywanie i procedowanie dokumentów rozpoczynających praktykę na semestr letni i wakacje 2023/2024 (Porozumienie i Skierowanie) proszę załatwiać w nieprzekraczalnym terminie do 12 lipca 2024.

W razie jakichkolwiek pytań i wątpliwości związanych z realizacją praktyk zawodowych proszę o kontakt mailowy z Pełnomocnikiem. Proszę również o kontakt w przypadku trudności ze znalezieniem miejsca odbycia praktyk.

dr hab. inż. Izabela Polowczyk, prof. uczelni

Pełnomocnik Dziekana ds. Praktyk Studenckich i Staży

30.01.2024

Prezentacja dotycząca wyjazdów na praktyki studenckie i staże w ramach programu Erasmus+ z wydziałowego spotkania informacyjnego (30 stycznia 2024, godz. 15:15, s. 514 w bud. B1).

24.01.2024

Szanowni Państwo,

Przypominam, że jako studenci naszego Wydziału macie możliwość realizacji tzw. praktyk naukowo-badawczych (Zarządzenie Dziekana nr 5/2014). Aby uzyskać zgodę na realizację praktyk naukowo-badawczych w laboratoriach Wydziału Chemicznego, należy złożyć w dziekanacie podanie do Prodziekana ds. studenckich o zgodę na wykonanie badań laboratoryjnych w danym semestrze. 

Po odbyciu tej praktyki składacie Państwo w dziekanacie dokument rozliczeniowy (Raport z odbycia praktyki naukowo-badawczej - Załącznik 1 do ZD 5/2014) i praktyka ta zostaje wpisana do suplementu dyplomu, jako dodatkowe osiągnięcie studenta w czasie studiów.

Z poważaniem,

dr hab. inż. Izabela Polowczyk, prof. uczelni

Pełnomocnik Dziekana ds. Praktyk Studenckich i Staży

Politechnika Wrocławska © 2024

Nasze strony internetowe i oparte na nich usługi używają informacji zapisanych w plikach cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie plików cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki, które możesz zmienić w dowolnej chwili. Ochrona danych osobowych »

Akceptuję